Заступник міністра освіти і науки України Петро Коржевський зустрівся із керівниками закладів освіти Буковини

Заступник міністра освіти і науки України Петро Коржевський зустрівся із керівниками закладів освіти Буковини

«Творімо зміни разом на користь дітей», – основний меседж зустрічі заступника міністра освіти і науки України Петра Коржевського та голови Чернівецької  обласної державної адміністрації Сергія Осачука з керівниками закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.

Участь у зустрічі також взяли заступниця голови ОДА Ірина Ісопенко, генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік, державна експертка експертної групи з питань управління та державно-приватного партнерства директорату професійної освіти МОН Ніна Іларіонова та керівниця регіонального впровадження реформи професійно-технічної освіти Тетяна Хімченко.

Заступник міністра приїхав з основної метою – відвідати 3 заклади професійної (професійно-технічної) освіти Буковини – учасників програми EU4Skills, на базі яких планується створення Центрів професійної досконалості.

Голова обласної державної адміністрації Сергій Осачук зазначив, що професійно-технічна освіта – це фундаментальна ланка освітньої системи, що потребує сьогодні якісних змін. «Уряд і профільне міністерство відкриті для пропозицій від усіх учасників освітнього процесу, адже результат – конкурентоспроможний на ринку праці студент, який принесе користь собі та суспільству у майбутньому», – наголосив він.

«Система профтехосвіти Буковини – це 16 закладів професійної (професійно-технічної) освіти, фахову передвищу освіту забезпечує 21 заклад. Це 6 і 9 тисяч студентів професійної та фахової передвищої освіти. Складно привабити дитину до виробничих професій, та ми невтомно працюємо над реформуванням системи, яка б задовольнила освітні потреби нового покоління студентів та батьків, відповідала провідним європейським практикам», – зазначила Ірина Ісопенко.

Заступник міністра освіти і науки України Петро Коржевський презентував пріоритетні напрямки діяльності МОН у реформуванні професійної (професійно-технічної) освіти.

«Професійна освіта – достойна освітня траєкторія», – це основна ціль, якою керується МОН України, реформуючи профтехосвіту.

Амбітні цілі:

- Єдина система професійної освіти.
- Зміст та якість профосвіти відповідає потребам ринку праці.
- Випускники шкіл мають широкий вибір закладів для здобуття якісної професійної освіти з подальшим працевлаштуванням.
- Зростання відсотку випускників шкіл, що обирають професійну (професійно-технічну та фахову передвищу) освіту після школи, щонайменше до 45%.
- Зростання відсотку випускників закладів професійної (професійно-технічної та фахової передвищої) освіти, працевлаштованих в Україні через 6 місяців та 1 рік після закінчення навчання, у тому числі за професією (спеціальністю).

Як цього досягти:

- Сформувати оптимальний механізм фінансування та управління у сфері професійної освіти.
- Модернізувати інфраструктуру закладів професійної освіти.
- Оновити зміст професійної освіти.
- Створити інструменти оцінювання якості професійної освіти.
- Створити передумови для підвищення якості роботи педагогічних працівників закладів професійної освіти.
- Залучити представників бізнесу до освітнього процесу у закладах професійної освіти.
- Комунікувати щодо реформи професійної освіти та престижності робітничих професій.

Зустріч проходила у форматі «питання-відповідь», і всі учасники змогли дізнатися нову інформацію про розвиток професійно-технічної освіти на Буковині.